Followers

Tuesday, July 5, 2011

3 Days Movie_(LADDA LAND REVIEW)



salam


2,3,4 Jun
berturut2 aku p tgk wyg...lain2 genre plak tu...

2 Jun-Sekali Lagi

3 Jun-Transformers

4 Jun- Ladda Land


(tp nk review Ladda Land ja) cta lg dua tu, konpem suma dh tgk n tau jln citer dia kn?
dlm tiga2 movie ni, plan tgk transformers ja..siap bl tket awal 3 hari lagi..


sekali lagi ni, p tgk kt TGV 1st Avenue ngn kwn (yg bday 26jun baru2 ni tu)..

sabtu2 pg tu, dia dh msg ajak kuaq..tp aku da plan ngn sepupu2 dr jelutong ni..depa nk p Gurney.shopping bju utk anak2 depa.aku pun,mmg la suka join mak2 budak ni..dpt mkn free @ Pastamania...nyum3...tp anak2 depa x ikut pun..
so, jmpa ngn dia lewat sket..kul 3 cmtu..dia mai ambk, aku ajak p Prangin Mall..
leh la aku bl bju kt tw0-nine fashion yg aku idam2 kn tu..(1 brg rm29.90, bl 2= RM50 )mmg best kdai ni...sapa2 dok penang,yg xtau kdai ni ktna.dia kt ground floor Prangin Mall..sebelah Bossini kot..x pasan plak..hehe..
alang2 tu,teringat ada cta ni bru kuaq..ajak tgk kt TGV 1st avenue..(1st time msuk TGV bru ni)..tket mahal..rm12..

best jgk cita ni..ada ka dia kata aku nk tgk sbb watak lisa ni nama SHILA..eleh..dh byk cta watak nama Shila ni..tp kebanyakan nama SHILA, mcm watak jahat ja..(cth: drama ANISSA tv3)..tp Shila dlm SEKALI LAGI ni, xjahat..dia mama kpd anak yg comel lote, Amy (Mia Sara) ni...
ahad plak...tgk TRANSFORMERS ngn doshi n kwn2 poli dia 6org..mmg full panggung tu..tgk kt GSC Gurney..tket RM11...lama gila cta ni..nk dekat 3jam..puas hati walaupun tket mahal.

Ladda Land

isnin..kelmarin..awek si jojo, yoyo, las minit ajak tgk..guna staff pass dia..free la..hehe..aku pun dh lama teringin nk tgk cta hantu ni..tp km msuk lmbt 10 min..xpa..still leh phm cta ni..

best jgk cta ni..asyik terkejut ja..yoyo ni, xde perasaan terkejut lgsung..bleh dia gelak bla aku terkejut n dia usha org2 yg tgk cta ni semua..suma mcm cacat sbb kepala teleng lah,tutup mata tp nk tgk jgk la,sondoi org seblahla...hahaha..

tp,dia ada jgk perasaan bla tgk kucing htam dlm cita ni, kna bunuh...hahaha...pencinta haiwan rupanya..dia yg nk nangeh..lwk3..
tp sedih jgk cta ni...psl kekeluargaan..kasih n pengorbanan bapa, perangai anak, bini...jiran...

SINOPSIS:

1 family ni,bru pndah ke Ladda Land ni.pas2,ada kejadian pmbunuhan.pastu,mcm2 bnda jd kt depa...depa ada 2 anak..laki n ppuan..nat & nan..comel je dua2 ni




anak ppuan dia ni, suka wat keja lewat mlm ngn kengkawan dia..satu mlm tu, depa blk,lalu dpn umh kes bunuh ritu..kwn2 si nat tu..(nat ke nan ntah..).., berani sgt nk masuk usha...GILA...pastu, dia pn kna la jgk kacau..

bila dia blk ja, bapa dia mrh2 n dia ckp dia nmpk hantu..opkos la bapa dia xcaya kn..siap heret ajak p umh tu skali lg..pas terjadi insiden dlm umah tu, anak dia majuk n marah n lari tggai ngn kwn2 dia..

pastu, si bapa plak ada mslh kerja, semua jd kucar-kacir..bertimpa2 mslh dia..

time ni dh huru-hara sket family dia..dah la jiran btul2 seblah umh plak, 1 family mati dibunuh..bini dia ajak pindah, degil..

lastly...ermm.....sedih plak jd nya...mmg sad ending...

suka tgk pic 1 family ni kt buaian di akhir cerita..

aku x reti nk bg bape bntang suma ni..tp, cita ni xda la bosan..sbb aku asyik terkejut ja..sedih2 pun sedih..lwk pun lwk..(sbb dak yoyo tu..)


next coming movie???





No comments:

Post a Comment