Followers

Sunday, May 29, 2011

Al-Kisah Henfon

salam..

lama dh nk wat entry psl hp ni...memandangkan hp aku masuk wad,ada2 saja..kerap sgt dok jatuh..erm...nk dekat sebulan ada kt kdai repair..bru ja dpt blk.hp apa?? hp dlm list terakhir ni...
..so,rsa mcm dh mcm2 hp aku gna..
saja nk cita psl hp2 yg pnh aku gna..dr 1st hp smpai skrg nih...saja syok2..
terimbau kmbali zmn2 gna nokia 33sekupang tu...msti suma pnh gna lah..
dh lama google gmbr2 hp ni...skrg bru da msa nk wat..huhu..



::senarai2 hp::



1. NOKIA 3310


Hp ni 1st aku gna since form5.hehe..sbb..sbb…bf msa form5 bg..sek agama tp kwn ngn budak teknik..x seswai tau…mmg pn x seswai, sbb kapel 4 bulan ja..hahaha..besala cinta monyet’..dia la bg hp ni utk pnjaman..sbb dlu sek men mna mampu nk ada hp lg..ada tel umh ja..kalu call umah, abah nti mrh gayut ngn bdk laki..

besnya hp ni sbb ada game ulaq...n nk type msg laju ja..bdk2 bru dpt hp...skrg bdk sek ren pun hp dh canggih...



2. NOKIA 2100



hp ni abah beli kt aloq setaq..x igt dh thn bila..tp pas sek men rasanya..bl kaler biru..hp ni pun bes..comel ja..aku kata hp ni mcm btk aiskrim roti kepit ni...sedap kn?? hehe



3. NOKIA 2300

pastu hp colorful ni..kaler2 n btk keypad dia yg menarik...1st hp polifonik yg aku gna..bnyi lain sket la kn..memori hp ni..rosak sbb bwk mandi laut skali msa family day mcd..hahaha..
nipis sgt..ltk dlm poket suaq, x sedaq....klu dh kna air laut tu, mmg ssh la nk repair..so, tggal kenangan ja...


4. NOKIA 3650ni 2nd hp cinta..(ada kna mengena ngn love story dolu2 jgk)..masa keja mcd, baik ngn sorg bdk ni..(ni cita cinta ka cita hp???..)..si dia ni, gna hp ni..hp sembilu...(sbb dlm drama sembilu, si zetty pkai hp ni kn??) ada jgk pggil hp sabun...wutever...
pastu, km bertukar2 hp...baik hati nya dia bg hp cggih ni (masa tu la hp ni up sket)..
ada kamera, mp3, game pun lagi bes (yg aku suka, app.game bunuh nyamuk..cool gila..sbb tgk kt skrin, nyamuk merata2..background dia adalah ikut la kita hala kt mna camera hp ni..klu main dlm umah, kira byk la nyamuk dlm umh dok terbang2 tggu masa "ditembak'' ja..)..phm x?? pnh try main x?? aku pn xtau nk explain cmna...
1st time gna hp ada kamera, ada mp3 player, radio n keypad yg 'luar biasa' ni..jenuh nk menaip mula2 tu...dh la bapak besaq...xleh nk ltk2 dlm poket dh..tebal sgt..hehe...
lama2, si dia nk bl hp lain, hp ni jd hakmilik kekal aku..(aku bl la dr dia...bkn dpt trus pun..) dlu keja mcd, ada duit poket dh..
tp..erm...kisah sedih disebalik hp ni plak...hp ni kena curi...kna curi dlm mcd..kna curi ngn bdk mcd jgk...hampeh btui itu org...pjg gila cta hp ni...silap aku hari kejadian, aku tertinggal dlm beg..pastu, bila sedaq hilang, suma rsa orag dlm jgk curi...xdpt nk tgkap..
pastu, ngn hati pasrah, trima kehilangan hp tersyg ni, tabahkan hati p bl hp baru...nak dipjgkan cerita ni lagi, masa jln2 survey hp, aku mcm ternmpk sosok tubuh hp ni, baguih pnya dlm display utk dijual..dlm kedai kt Prangin Mall la..dlu aku gna housing pink..mmg cam sgt2 la hp sendiri kn?..hp ni pencuri tu mai tolak kt kdai n bl hp baru..besar punya HAR** la.....salah kn tokei kdai tu sbb ambk hp curi..(ya la dh xda no series,bukti pmbelian,kotak suma, sng2 dia ambk..)..km bg bukti kt kdai tu n wat report polis...tokei kdai ni plak, ada resit org yg jual hp ni kt dia..so dpt tau la sapa pnya angkara..x ku sangka x ku duga...kwn yg aku anggap baik dpn kita, wat keja ni..erm..lastly, jd kes polis..hp ni jd bahan, pun kna la dok dlm simpanan polis...aduhhh....


5. NOKIA 62801st hp slide..bes jgk..mcm bes ja..nk ckp ja, kna slide2..hp ni, bl sama2 ngn si dia jgk..bl sama model..bl kt BJ..erm...lama2, slide pn dh mcm ngok ngek dh..rosak cmtu ja


6. NOKIA 1200

hp ni as a 2nd hp for 2nd number..celcom..ni bl kt low yatt..rm100++ kot..x igt dh..bl msa study kt sh alam dlu..


7.NOKIA E71ya...bru smpai ke hp skrg..dh nk msuk 2thn gna..bl dr org diatas jgk..dia bru pkai 3 bulan kot..nk jual dh sbb dia gila gadget..pntang nmpk hp bru ja, nk tukaq..so, dia tolak kt aku RM500...mula2 guna, pnya la payah nk type msg..menyusahkan btul..tapi, alah bisa tegal biasa...hehe..lama2, dh fasih dh tgn ni nk ber 'msg-msgan'..yg plg bes, opkos la leh online..ada wifi ja, on9..atas bas rapid, mcd,kdai mamak, sng nk update fb..hahaha...yg x bes psl hp ni, klu nk ambk gmbr ja, msti bnyi..xleh nk silent mode bla snap pic..so,jd nya, nk ambk gmbr ja, kna tutup atas cmni....

hp ni jgk la kerap aku bg jatuh..smpai kna repair 2x dh..adoii la...licin n nipis sgt kot..

skrg..hp ni dh baik..mntk2 x wat hal lg..pasni nk na bl "jaket kalis jatuh" utk dia...

fuhh.lama gila peram entry ni...

hari ni bru leh publish..

so, cmna ngn yg lain? for sure suma msti pnh tkr2 hp kn?

3 comments:

  1. 1, 2, 4 memang pernah juga pakai..
    sekarang pakai no 7.. mmg bila ambik gambar mesti ada bunyi..haih..

    ReplyDelete
  2. haha! first hp mesti 3310 kan.. ;p

    ReplyDelete