Followers

Friday, March 19, 2010

~Kalumpang 12-13 Mac 2010~



TENTATIF CAMPING IPK 12-13 mac 2010 (yg d buat imran n d tag kt fb)

Perjalanan pun bermula..


DAY 1
-psg khemah
-ajk memasak n kuncu2 siap sedia nk masak
-laki2 p smyg jmaat
-mndi sungai

mkn tghari ngn nasi n tomyam + telur dadar (sedapnyer..)

ptg tu ada xtvt berkumpulan..
ada 4 kump yg di bri nama
1-morning glory
2-erm..ntah nama apa..tp ada lagu ..i like 2 move to move it..hehe
3-Ecosystem..brrrr
4-AQUA 4 (my grup)


aku n ahli2 aqua 4


ada apa dng kayu???

pastu, mkn mlm berlaukkan ayam msk kicap n kentang ikan bilis..kenyang perut suma..thnx 2 ajk2 memasak yg merangkap housemateku sndiri (kak as, farid n jilla)..aku ajk peralatan..(setelkn pnjaman khemah) ceh..nk gtau jgk tu..hehe..kt kalumpang, aku ajk sungai..asyik nk mandi sg je..bes gler kot..lama x mndi n berendam ngn air yg sejuk ni..huhu..



ni la laki2 idaman malaya yg ada dlm klas IPK ni..4 org pn dh cukup utk mnjaga yg lain..bgus diorg suma ni..


pas dinner, smyg, tazkirah n xtvt wat unggun api oleh bdk2 ni...


pastu suma berkumpul n ada game sket..(klu x ada pertndingan nasyid, tp diubah saat akhir..hehe) ada S game n game teka2 citer..ahli kump sorg kna gayakan..pas berseronok, tggu jam 11 mlm utk xtvt jln2 dlm hutan d tgh mlm..huhu..berdebar2 sumanyer...cik agus yg mengetuai xtvt nite walk ni..siap pesan lg, byk makhluk halus kt dlm hutan ni..(adoyai...makin la berdebar)..tp dh msuk, pnjat bukit,turun bukit dh mcm jgle treking dh..suma jln diammmmm jer..x bersuara lgsung..aku di barisan blkg..las2 nk blk, kna dpn plak..huhu..tp mmg 1 pengalaman yg xleh dilupakan..time ni suma diam, bila blk dlm bas je, kuaq je kalumpang, mcm2 cite ada..yg seram, lawak, mcm2....
blk dr nite walk tu, mandi lg..cuci badan (nyamannyer mandi sungai di tgh mlm)..lena tdo x igt apa (sedangkan GG cite, dia nmpak 'benda' dkt ngn khemah km) huhu...

DAY 2:

-mkn pg
-senamrobik
-poco2
-jungle trekking
-river crossing (terbaik) i loike..

poco2 b4 masuk hutan yg diketuai cik AGUS lg..haha..


masuk hutan mcm besa..aku farid n kak as di barisan blkg..ada imran n capik kt blkg..msuk hutan, suma saling bergantungan, tlg 1 sama lain, jatuh, bgn, menggelongsor sama2..mmg bes..penat2 jgak...tp, dah 2jam berjln, jmpa je sungai, hilang penat..kasut aku smpai ternganga dah..tapak nk tercabut..hahahaha..i x kisah..redah jer..








tgk la suma org...haha..mmg seronok main air...

terjadinyer 'konflik' disini..hehe


terketaq-ketaq aku..1 time yg lwk la bg aku walaupun saat genting.aku ngn jila n farid..jila d tgh..km berpegangan tgn la...time aku hepi je mengapungkan diri atas air yg mengalir tu,farid plak dok soh kak as garukan kepala,lupa jila..dia di tgh tiba2 lemas..hehe..x sedar lgsung..dia tggelam..sat je la..nsb baik cpt disedari..hehe..sowi jilla..leka..
abeh je diredah sungai tu, hujan pun mula turun..lebat jgk..trus blk khemah..khemah plak bocor..erm..apa la nasib..nsb baik semlm je..huhu..
pastu, mkn tghari, bersihkan diri, smyg,kemas2 dh nk blk....
blk nek trak...1 lg pengalaman baru..besssssssss...



~INILAH WAJAH2 PENUH KECERIAAN WALAUPUN PENAT.SELAMAT TINGGAL KALUMPANG.MEMORI 2 HARI 1 MALAM NI X MUNGKIN DAPAT DILUPAKAN SEMUA ORANG~

(^_____________________________________________^)

No comments:

Post a Comment